ssocassiebravelord.blogg.se

Ett kärt återseende

Allmänt, Mina hästar, Om mig, Star Stable Online Permalink0
Jag hade känt mig lite konstig i ett par dagar, och funderade en hel del över det. Men jag jobbade vidare som vanligt, tränade och hjälpte bekanta, tills jag kom till Jorvikstallet. 
Jag älskar att titta på Ferdinands och Eddies vackra hästar, och när jag fick veta att de hade kommit hit ner igen hälsade jag självklart på där nere. 
Då jag närmade mig började en röst eka i mitt huvud på ett mycket intensivt sätt, som det brukar göra ibland när jag närmar mig hästar med väldigt starka sinnen. Den upprepade mitt smeknamn bland hästarna: "Casia... Casia!" På något sätt kände jag igen den, men kunde inte riktigt placera den. 
Jag skrittade sakta runt bland hästarna, då jag plötsligt fick syn på... Cinnamon! Jag trodde knappt mina ögon. En av de hästar som jag hade fått starkast band till, som jag saknat mest, hade plötsligt dykt upp igen! 
 
 
Han hade ändrats lite, han var en smula kraftigare och inte lika mörk som när han var unghäst. Känslorna vällde över mig - både mina egna och hans, och jag stod där en lång stund. Sedan skyndade jag mig bort till Ferdinand och undrade hur mycket Cinnamon kostade. "Ja, den stackaren... han har inte haft det så lätt. Jag kan dra av lite på priset eftersom det är du." Summan han nämnde översteg ändå mina tillgångar, men jag konstaterade att jag skulle hinna tjäna ihop till det på ett par veckor och bad honom att hålla Cinnamon för mig. Innan jag red därifrån vände jag mig mot Cinnamon igen och lovade tyst att jag skulle återvända. Han skulle inte behöva gå igenom mer nu. 
 
Till top